Breaking News
Loading...
Friday, December 23, 2011

Info Post


Assalamualaikum.
Hoi lama siot aku tak update blog ni! Baru ada satu, dah susah nak cari masa untuk edit. Sorry ya sayang intan payung emas belian ku..
I'm on my way to update this blog!

Okayh. korang nampak tak tajuk atas nu ha? Means, post kali ni aku nak membebel dan nak cakap anything aje without perkara utama! And, entry ni panjang okay!, so bebanyak lah sabaq time bace nih!

Sekarang ni takda apa sangat yang menarik. Aku just tengah tulis SHIZMYP. entah bila lah siap agaknya. Lepas aku tamat belajar, maybe? Lagipun kan aku nak PMR, or maybe, aku boleh ambil masa panjang-panjang after I finish my PMR and continue writing "THAT".
And one more, aku bercadang nak letak the story ke dalam blog aku. Yelah kann. Kot-kot nanti aku masuk asrama, computer rosak kena buli oleh adik aku. naya aku nanti nak tulis panjang2 balik. Lagipun, mampuih adik aku kalau sungguh computer ni rosak =.=||

Wait. Asrama? What?!
Yes. ASRAMA.
Waaaa.
Actually I'm litle bit of surprise. Aku takut masuk asrama actually. Kena basuh baju sendiri, takda internet and what so ever.
Tapi kalau nak diikutkan, aku nak masuk asrama because of one thing je. Aku nak lari. Lari to somewhere. Escape from anyone.

Dan sebenarnya Cikgu Halim yang cakap Sha dapat masuk asrama, tapi surat tak dapat lagi. So, maksudnya, still ada chance yang sha tak dapat masuk asrama, kan? HEHE

And yang sebenarnya, surat tu baru sampai dan jantung aku berdetap macam mesin jahit tengah menjahit je! Dup dap, dup dap!!

Okayh. Dan mak aku dah ajak aku pergi beli barang2 asrama Isnin ni. Yes, sebab Isnin ni cuti sempena Krismas, (26) So, mak aku tak payah ambil cuti! Banyak tak kena beli? Urghh Entah.


Semalam 22 December, means, orang yang lahir tahun 1996 dapat result PMR! okayh, sekolah SMKB ada 8 orang yg straight A's termasuk Noor Asiah(Of course) and Shahairol Fitri(Waaahaha, kalau Syafiqah tahu dulu, mesti dia akan beria-ria nak beritahu Sha sebab Fitri! And, Afiff Razak! Yang lain tu Amalina, Syazatul Husna macam tulah. Muka2 yang cerdik dapat Straight A's. Zaim si Syafiqah tu dapat 4A4B(I wondering, si Zaim tu suka lg ke kat Hanis Suraiya? Sebab, Syafiqah tu siapa actually bagi dia? Umppp.) Hazuwan dapat 6A and, I was really really surprise. Why? Cause Hazuwan tu second class and Zaim tu first class. It means, bukan kelas depan je boleh score straight A's! And you know what, Sufi 6A2B! I'm happy for him too. Actually, aku targetkan dia dapat result lebih tinggi. Yey yey! Haha. Okay. Kak Nabila pun 6A.
So, back to me? Sha ni berapa A? Sha target straight A's tahun depan, InsyaAllah!! =) Aku budak hostel, pasti dapat tumpukan sepenuh perhatian pada pelajaran and, some in kokurikulum too. Tapi I always thingking why do student yang tak sembahyang dapat good result? Wa'allahua'lam. Allah yang tahu dan sesungguhnya aku hanya perlu berdoa, berusaha, tawakkal dan lebihkan ibadat kepadaNya!

Pernah tak Sha cerita mengenai lelaki yang Sha pernah ter-suka kat dia semasa bertugas as 'akak koperasi' bersama Aisyah(Ecah)?
Sesungguhnya, banyak betul kenangan dan pengalaman yang telah terbina sepanjang aku menjadi akak koperasi. Haha. Cyes tau. Kak Haryanie tu baik dan sporting sangat. Masa bertugas tu ada jugalah budak2 yang suwel cari fasal.. tapi yang best lagi banyak! Masa rehat koperasi selalu penuh dan tak menang tangan tau! Lagipun koperasi kat jual keropok, Oreo, Chipsmore dan kadang2 ada biskut lain dan coklat hitam. Yummy!
Kadang-kadang kalau si dua ekor Azam and Amy Zul free, dorang datang jugak ke koperasi beli oreo, tak pun borak2 dengan Myra. Amy tu selalu main dengan kalkulator akak. entah ape taukeh Porche tuh.
Kadang-kadang kerenah Azly dengan Nasrul nak beli oreo tapi duk kira duit dulu. Haha. Anak cikgu tapi gaya takda duit selalu!
Yang aku sukanya, kerenah Shahidan. Dia jarang jejak kaki ke koperasi, tapi kalau dia masuk, habis merah pipi kena usik tau. Haha.

Aku dah lari dari apa yang aku nak ceritakan ni. haha. Apaper entah Sha ni.
Dan, pada suatu hari tu, tatkala sha bertugas dengan Aisyah, ada sorang mamat ni main nak bayar, tak nak bayar macam tulah. Tapi disebabkan dia tu henseng tahap gaban, so, aku layan jelah. Haha. Dan, dalam masa2 gitulah dia duk buat lawak, and aku rasa dia tu cool. Macam Shahidan.
Then, lepas dia keluar tu, laju je aku tanya Aisyah siapa nama mamat tadi. Pastu dia cakap Shahrul! 2 Azam. Dan.. Yang menyedihkan, Aisyah tambah, girfriend dia sama kelas dengan dia sekali. Owh.. Shit! Tapi tu kisah beberapa bulan yang lepas! dalam bulan 8 tak silap. Lagipun I'm belng to Shahidan time tu kan kan. Ke tak? Haha. Gurau je.
Dan, you know whwat? Haritu dia hantar chat tanya aku ke budak kelas 2Arif yang pin dah tu? Dan kita pun berchit chat berchit chat. Dan kadang2 terlepas chat ngan dia. Sedih gila siot!!

HEHE. Okaylah, sampai sini jelah ek? :* Assalamualaikum!

0 comments:

Post a Comment