Breaking News
Loading...
Saturday, December 24, 2011

Info Post

Assalamualaikum.

Dekat facebook berduyun orang duk post fasal Christmas Christmas. So, Aku pi lah check dekat Google, sejarah asal usul Cristmas @ Krismas.
And it's agak mengejutkan sebab aku tatau ertinya dulu@ pernah diberitahu tapi aku lupa walaupun aku ni ex SJK C Kong Min(ramai member cberagama Kristian).
Dan dia keluar yang Krismas tu menyambut kelahiran Jesus mereka dan Nabi Isa kita. Kiranya Krismas bagi orang kafir@ Kristian adalah ala-ala kita menyambut Maulud lah ek?
Waallahua'lam.

Dan, yang aku peliknya yang orang-orang Islam tu duk ucap Merry Christmas tu awat? Eeei bodohnya. Kita terbalik kan. ada ke orang Krismas ucap anything bila kita sambut Maulidur Rasul? Most of, tak. Kan?
So, why do on earth kita duk wish-wish kat mereka? Nak jugak kena cepuk ni. =.=||

Next, kita bincang fasal Holy Water.
Ni pun satu aku tak puas hati. Kat facebook, Tagged.com dan dekat tempat lain-lain berduyun orang duk forward mesej mengenai jangan minum air Holy cause, ia dijampi oleh penganut Kristian. If minum, anda susah untuk mengucap kalimah Syahadah.
WTH?? Uhh.
Dah cuba hang khabaq kat aku, dari mana hang seludup khabar angin nih? Sampai aku pun ternaik angin. Hesyy.
Dah tu orang Kristian yang masuk Islam tu? Aku rasa penganut Kristian mesti selalu minum air Holy. Nak-nak orang yang kuat mencari agama. Dah, tu kalau masuk Islam confirm, kena mengucap, kan? So, mereka boleh pula ucap kalimah syahadah, apa kena dengan air Holy je?

Hangpa tau dak, kalau hangpa duk forward benda-benda tak benar tanpa tahu kesahihannya, hangpa dapat dosa. Kalau hangpa forward dekat mamat A, mamat A forward kat 10 orang lagi, lepas 10 orang tu forward dekat 10 orang lagi, tak ke banyak dosa yang hangpa dapat? Haishh. Pandai-pandailah korang kira sendiri, haritu hangpa khabaq hangpa punya Maths lagi tinggi dari aku punya.

Okayh! Aku rasa sampai sini jelah untuk entry kali ni Chao! :* Assalamualaikum!

0 comments:

Post a Comment