Breaking News
Loading...
Sunday, November 25, 2012

Info Post
 Matanya menala ke siling. Rasa lenguh lah pulak.. Mana taknya, hampir 3 jam dia terbaring di atas katil single tu. Tuala di tepi dicapai. Peluh dingin di dahi disapu. Basah kuyup tuala ni! Comforter ditarik paras dada. Badan dah berpeluh dari 3 jam yang lepas tapi..Ya Allah sejuknya...Padahal bukannya pasang air-cond.. Kipas lagilah tak. Namun sakit yang menyeksakan ini bertanggungjawab.

Ya Allah... Dan sakit itu datang kembali. Ya Allah, Ya Rahman Ya Rahim.. biarlah sakit ini menjadi penawar segala dosaku..
 Tangan kiri meraba tepi bantal. Yeah. Dapat. Lalu dilayangkan tangan bersama sehelai kertas ke hadapan muka manakala tangan kanan diletakkan di bawah abdomen. Bibir perlahan-lahar menuturkan..

Bismillahirahmanirrahim X3
A 'uzhu biizzatillah wakudratihi min syarrimaa ajidu wa uhaa zirr. x7
Aku berlindung kepada kebesaran Allah dan kekuasaannya, daripada kejahatan apa yang aku derita dan aku khuatirkan.

Tiba-tiba terasa sesuatu melalui tengkuk. Pantas tubuh di tegakkan dan besen yang berbau hanyir di bawah katil ditarik. Diluahkan segala yang ada dalam isi perut. Sabar lah Lin... Tiba-tiba pintu terkuak. Wajah ibu terjenggul. "Tak kurang lagi sakit?" kepala digeleng. Suara tak mampu keluar.

"Mak ada buat kari. Nak?"
"Takpalah mak.. tak selera lagi."
"Takpalah, makan jelah ya? kasi panas sikit badan tu. Dah lah asyik muntah je dari balik tadi."
Kepala hanya dianggukkan.
Terus badan dihumban ke atas katil.
Tiba tiba status seorang penulis buku menyapa ingatan.

Kenapa Aku Anuti Islam?
Kenapa?
Cari jawapannya dan guna logik akal mentafsir.

 Kenapa ya?
Sebab Islam itu sejahtera.. Islam itu benar. Islam itu adil.. Islam itu tidak mempunyai taraf. Islam itu menyeru ke arah kebaikan. Dan Islam itu Indah.
Macam tu ke jawapannya? Rasanya perlu didefinekan lagi satu persatu.

Dan ceramah agama channel 114 astro Al-Hijrah semalam menyentuh benak otaknya. Dr Zakir Naik. Siapa tak kenal? Mampu menghafal Holy Quran dan Bible macam hafal sifir 3 je. Dan hujahnya.. Langsung tanpa menunggu sesaat lidahnya menuturkan surah keberapa, ayat keberapa dari Quran ataupun Chapter apa dalam Gospel Of Matthew. Namun itu bukan persoalannya.
Ayatnya semalam yang membuatkan dia berfikir.

"Saya sebagai seorang Muslim wajib berdakwah kepada yang bukan Islam"
"Saya sebagai seorang Muslim wajib berdakwah kepada yang bukan Islam"
Selama ni berapa orang dah telah menerima dakwah daripada kau? eam. Secara face to face.. 3 orang.. 15 tahun. 3 orang.  SubhanaAllah.. kecilnya jumlah itu..


0 comments:

Post a Comment